Workshop ‘Hoe zeg je dat?’

Leer beter communiceren met je baby, dreumes en peuter op 27 juni in Maastricht. 

Je kent het wel: je merkt aan je dochtertje van 14 maanden dat ze je iets probeert duidelijk te maken door te kijken en te wijzen, maar je begrijpt maar niet wat ze bedoelt.

Of: je zoon van bijna 2 speelt het liefst de hele dag met zijn auto´s. Als hij daarmee moet stoppen volgt er een heftige driftbui. Wanneer je het hem dan probeert uit te leggen, gaat hij huilen en is hij ontroostbaar.

Voorbeelden van situaties, waarin jij en je kind elkaar iets willen vertellen, maar waarin jullie elkaar maar niet lijken te begrijpen. In de workshop ‘Hoe zeg je dat?’ leer je hoe je op een andere manier kunt communiceren met je kindje. Je leert wat je wel en niet op bepaalde leeftijden van kinderen mag verwachten. Daarnaast leer je hoe je op een goede manier op het gedrag van je kind kunt inspelen. En hoe je je kind kunt helpen op het gebied van communicatie, o.a. door het inzetten van babygebaren. Ook lastige opvoedsituaties als huilbuien en driftbuien passeren de revue.

Tijdens deze workshop geven opvoedcoach Joyce Akse van ‘Akse Coaching – Opvoedcoaching & Opvoedadvies’ (www.aksecoaching.nl) en logopediste/babygebarendocente Esther Sluijsmans van ‘Zing speel gebaar’ (www.zingspeelgebaar.nl) informatie over de communicatie tussen ouders en hun baby, dreumes of peuter. Wanneer je met deze informatie thuis aan de slag gaat, merk je dat je kind jou beter begrijpt en andersom. Je weet beter hoe je met huil- en driftbuien om kunt gaan, waardoor er een betere communicatie ontstaat en je (nóg) meer van het kind kunt genieten.

Deze workshop vindt plaats op dinsdag 27 juni 2017 in Centre Céramique Maastricht (Avenue Ceramique 50, Maastricht).

Tijdstip 18.30 tot 20.30uur.
De workshop is bedoeld voor ouders met kinderen van 0 t/m 3 jaar of anderen met interesse voor deze onderwerpen.

Deelname kost €15,00 p.p.
Aanmelden: door een mail te sturen aan esther@zingspeelgebaar.nl of  via www.aksecoaching.nl

Verwante onderwerpen: , , , , , ,